Challenges in teaching business discipline.

The lack of practical didactic aids does not equal that of the active pedagogy of knowledge diffused by business administration programs. Despite the requirements of public policy given by educational directive Institutions, the actions have been focussed on the verbal plane and hence the theory-pra...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor principal: Bernal Campos, Henry César
Formato: Revistas
Lenguaje:Español
Publicado: Universidad de Cartagena 2019
Acceso en línea:https://revistas.unicartagena.edu.co/index.php/panoramaeconomico/article/view/2627
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spelling oai:revistas.unicartagena.edu.co:article-26272021-10-25T17:41:20Z Challenges in teaching business discipline. Desafíos didácticos en la disciplina empresarial. Bernal Campos, Henry César Business Lab Experimental Business Experimental Practice Active Pedagogy Pedagogy and Didactic Laboratorio de Empresa (LdE) Empresa Experimental (EE) Práctica Experimental Pedagogía Activa Pedagogía y Didáctica The lack of practical didactic aids does not equal that of the active pedagogy of knowledge diffused by business administration programs. Despite the requirements of public policy given by educational directive Institutions, the actions have been focussed on the verbal plane and hence the theory-practice distance persists. The challenge is given by the difficulty of creating active didactic aids for organizational education, which involves organisation’s probabilistic systems, self-regulated and complex. The lack of proof of the theoretical knowledge, has led to direct observation in companies outside the Educational Institution. Hence, the workshop laboratory, as an active aid for business education, reveals some ways to accept the challenge of joining theory and practice. The options, either to imagine yourself powerful to master the difficulty, or accept the challenge. Los escasos medios didácticos no responden a la pedagogía activa del conocimiento difundido por los programas de Administración de Empresas. Pese a las exigencias de la política pública dada por las instituciones rectoras de la educación, las acciones se han centrado en el plano verbal y persiste la distancia teoría-práctica. El desafío se da por la dificultad de crear medios didácticos activos para una educación organizacional, que implican los sistemas probabilísticos, autorregulados y complejos de las organizaciones. La falta de comprobación de las teorías ha inducido la observación directa en empresas fuera de la Institución Educativa. El Laboratorio de Empresa como didáctica activa para la educación empresarial, devela algunos caminos para aceptar el desafío de unir teoría-práctica. Las opciones: imaginarse poderoso para dominar la dificultad o aceptar el desafío. Universidad de Cartagena 2019-01-01 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistas.unicartagena.edu.co/index.php/panoramaeconomico/article/view/2627 10.32997/2463-0470-vol.27-num.1-2019-2627 Panorama Económico Journal; Vol. 27 No. 1 (2019); 267-289 Panorama Económico; Vol. 27 Núm. 1 (2019); 267-289 Panorama Económico; v. 27 n. 1 (2019); 267-289 2463-0470 0122-8900 10.32997/2463-0470-vol.27-num.1-2019 spa https://revistas.unicartagena.edu.co/index.php/panoramaeconomico/article/view/2627/2204 /*ref*/Agudelo, N. (2007). 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