Translating discourses of educational policy into the daily life of two Chilean municipal schools: Using the medical metaphor as a means for the analysis

This work seeks to contribute to the reflection and critical analysis of the current educational policy by analyzing the translation of the Chilean neo-liberal educational policy at the educational community level. We conducted our work through an ethnographic approach, using material produced in tw...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores principales: Felipe Acuña; Universidad de Chile, Jenny Assaél; Universidad de Chile, Paulina Contreras; Universidad de Chile, Belén Peralta; Universidad de Chile
Otros Autores: Este estudio ha sido financiado por el Proyecto PIA-CONICYT, código CIE-05, Centro de Investigación Avanzada en Educación, Universidad de Chile, y por el Magíster en Psicología Educacional, Departamento de Psicología, Universidad de Chile
Formato:
Lenguaje:Español
Publicado: Escuela de Psicología, Pontificia Universidad Católica de Valparaíso 2014
Materias:
Acceso en línea:http://www.psicoperspectivas.cl/index.php/psicoperspectivas/article/view/363
http://biblioteca-repositorio.clacso.edu.ar/handle/CLACSO/80546