Emotional inteligence of university professors: a comparative study between brazilian public and private sector education
The current context of Brazilian higher education favors the workload of teachers, due, among other factors, to the increase in the proportion of students per teacher. In addition, the current instability in public policies in education tends to add other factors that may impact both classroom perfo...
Autores principales: | Dornelles, Marcos, Crispim, Sergio Feliciano |
---|---|
Formato: | info:eu-repo/semantics/article |
Lenguaje: | Portugués |
Publicado: |
Universidade Estadual de Campinas
2020
|
Materias: | |
Acceso en línea: | https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/riesup/article/view/8657189 http://biblioteca-repositorio.clacso.edu.ar/handle/CLACSO/69111 |
Ejemplares similares
-
Measurement of emotional intelligence in students of two public educational institutions in two different social contexts
por: Torres Azcárate, Adriana Sofía, et al.
Publicado: (2020) -
Fortalecimiento de la inteligencia emocional en niños y niñas del grado tercero de una institución educativa de carácter privado del municipio de Floridablanca a través de una estrategia didáctica apoyada en las TIC
por: Contreras Torres, Martha Lucia
Publicado: (2021) -
La disciplina positiva como estrategia pedagógica para promover el desarrollo de inteligencia emocional en niños del nivel preescolar
por: Mier Mora, Angie Gisela, et al.
Publicado: (2020) -
Manifestaciones de la inteligencia emocional dentro del proceso enseñanza-aprendizaje de una institución educativa de carácter privado del municipio de Floridablanca
por: Larrotta Villamizar, Marilyn Jelytza
Publicado: (2020) -
Emotional Intelligence and bullying: A study on a southwestern university population in Colombia
por: Martínez Duque, Ataly B., et al.
Publicado: (2020)