A possible dialogue between the School of the Annals & analysis of content in historical research
The question that guides this article can be outlined as follows: How do the Escola dos Annales and Content Analysis dialogue in historical research? Based on this issue, the narrative structure brings epistemological approaches between both methodological choices and weaves problematizations relate...
Autores principales: | Silva, Fabrícia Carla de Albuquerque, Diógenes, Elione Maria Nogueira, Ferreira, Deyvid Braga |
---|---|
Formato: | info:eu-repo/semantics/article |
Lenguaje: | Portugués |
Publicado: |
Universidade Estadual de Campinas
2019
|
Materias: | |
Acceso en línea: | https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rfe/article/view/8655015 http://biblioteca-repositorio.clacso.edu.ar/handle/CLACSO/67230 |
Ejemplares similares
-
Fernand Braudel e a geração dos Annales
por: Barros, José D’Assunção
Publicado: (2012) -
El problema del paradigma historiográfico de la Escuela Francesa de los Annales
por: Bustos, Silvia Elena
Publicado: (2003) -
Una historia en constante renovación
: la Escuela de los Annales
por: Bronislawa Duda, Marta
Publicado: (1988) -
Historical memory in language and socio-historical discourse
por: Belikova, Natalia Yu., et al.
Publicado: (2021) -
Tabla de Contenido
por: Pabón Mantilla, Ana
Publicado: (2020)