THE RESPECT SCORE. THE DEMAND FOR RECOGNITION IN YOUTH SUBJECTIVITIES
In this paper I try to reflect on the claim for respect and recognition that students make to the scholar actors. Empirical references focus on students´ assertions who attend Schools and Youth and Adult Education Centers, placed in La Plata, Argentina. Some aspects of the relative insufficiency of...
Autor principal: | Martínez, Darío Gabriel |
---|---|
Formato: | info:eu-repo/semantics/article |
Lenguaje: | Español |
Publicado: |
Centro de Investigaciones y Estudios sobre Cultura y Sociedad
2015
|
Materias: | |
Acceso en línea: | https://revistas.unc.edu.ar/index.php/astrolabio/article/view/7345 http://biblioteca-repositorio.clacso.edu.ar/handle/CLACSO/35506 |
Ejemplares similares
-
SUBJECTION AND RECOGNIZABILITY: AGAINST RECOGNITION’S INNOCENCE IN AXEL HONNETH
por: Gorriti, Jacinta
Publicado: (2015) -
Vidas expuestas, sufrimiento y agravio moral: El caso de trabajadores del área psicosocial en tiempos de pandemia Covid-19
por: Claudia Calquín Donoso; Universidad de Santiago de Chile, et al.
Publicado: (2021) -
Antropología en presente. Tom McCarthy y el reconocimiento de patrones: Present-Tense Antropology. Tom McCarthy and the Pattern Recognition
por: Hernández Sánchez, Domingo
Publicado: (2021) -
Normative Reconstruction and the Hermeneutics of Recognition
por: Neculau, Radu
Publicado: (2017) -
Reconocimiento versus ethos
por: Gandler, Stefan
Publicado: (2012)