Maddening the Academy: Mad Studies, Critical Methodologies and Militant Research in Mental Health
This article develops a conceptual and historical approach to Mad Studies, an investigative tradition that recognizes Madness as a valid and significant experience to generate critical knowledge against psychiatric discourse. In this framework, experiences of “mad” knowledge production are described...
Autores principales: | Cea Madrid, Juan Carlos, Castillo, Tatiana |
---|---|
Formato: | info:eu-repo/semantics/article |
Lenguaje: | Español |
Publicado: |
Universidad Nacional de La Plata. Facultad de Humanidades y Ciencias de la Educación
2021
|
Materias: | |
Acceso en línea: | https://www.relmecs.fahce.unlp.edu.ar/article/view/relmecse097 http://biblioteca-repositorio.clacso.edu.ar/handle/CLACSO/27609 |
Ejemplares similares
-
Reconversión capitalista mundial en salud mental. “Clasificar” y “medicalizar”: ¿único negocio?
por: Scorofitz, Hernán
Publicado: (2021) -
Atención primaria de la salud mental en el Hospital Regional de Ciudad del Este
: cuantificación de las enfermedades mentales crónicas y tipo de servicio ofrecido
por: Zandonai, André, et al.
Publicado: (2018) -
Art as a possible space for professional intervention of Social Work in the field of Mental Health
por: Bovino, Betina Mariel
Publicado: (2021) -
Violence and gender identity: considerations about girls in the area of health
por: Kreis, María Manuela, et al.
Publicado: (2021) -
Coincidencias epistemológicas entre algunas tradiciones críticas de la salud mental
por: Martín, Santiago Andrés, et al.
Publicado: (2017)