Another controversial teacher-disciple relationship. Pierre Bourdieu & Luc Boltanski, around the problem of the action and the axiology of the researcher
This article seeks to measure the differences between the structural constructivist sociology of P. Bourdieu and the pragmatic sociology of L. Boltanski. We chose to cover some axes of the works of both authors, proposing in each one hypothesis of rupture or continuity. First, the way they define th...
Autores principales: | , |
---|---|
Formato: | info:eu-repo/semantics/article |
Lenguaje: | Español |
Publicado: |
Universidad Nacional de La Plata. Facultad de Humanidades y Ciencias de la Educación
2018
|
Materias: | |
Acceso en línea: | https://www.relmecs.fahce.unlp.edu.ar/article/view/Relmecse033 http://biblioteca-repositorio.clacso.edu.ar/handle/CLACSO/27565 |
_version_ | 1782338386665668608 |
---|---|
author | Nardacchione, Gabriel Tovillas, Pablo |
author_facet | Nardacchione, Gabriel Tovillas, Pablo |
author_sort | Nardacchione, Gabriel |
collection | Repositorio |
description | This article seeks to measure the differences between the structural constructivist sociology of P. Bourdieu and the pragmatic sociology of L. Boltanski. We chose to cover some axes of the works of both authors, proposing in each one hypothesis of rupture or continuity. First, the way they define the problem of the action and how it is generated. Second, the spaces in which the action takes place and in what way they condition it. And finally, how they deal with the problem of political-ethics and the axiological dimension of the sociologist's work. |
format | info:eu-repo/semantics/article |
id | clacso-CLACSO27565 |
institution | CLACSO, Repositorio Digital |
language | Español |
publishDate | 2018 |
publisher | Universidad Nacional de La Plata. Facultad de Humanidades y Ciencias de la Educación |
record_format | greenstone |
spelling | clacso-CLACSO275652022-03-16T18:06:00Z Another controversial teacher-disciple relationship. Pierre Bourdieu & Luc Boltanski, around the problem of the action and the axiology of the researcher Otra controvertida relación maestro-discípulo. Pierre Bourdieu & Luc Boltanski, en torno al problema de la acción y la axiología del investigador Otra controvertida relación maestro-discípulo. Pierre Bourdieu & Luc Boltanski, en torno al problema de la acción y la axiología del investigador Nardacchione, Gabriel Tovillas, Pablo Structural-constructivism Pragmatic sociology Habitus Test Field Action regime Political ethics Estructural-constructivismo Sociología pragmática Habitus Prueba Campo Régimen de acción Ética política Estructural-constructivismo Sociología pragmática Habitus Prueba Campo Régimen de acción Ética política This article seeks to measure the differences between the structural constructivist sociology of P. Bourdieu and the pragmatic sociology of L. Boltanski. We chose to cover some axes of the works of both authors, proposing in each one hypothesis of rupture or continuity. First, the way they define the problem of the action and how it is generated. Second, the spaces in which the action takes place and in what way they condition it. And finally, how they deal with the problem of political-ethics and the axiological dimension of the sociologist's work. Este artículo busca medir las diferencias entre la sociología estructural constructivista de P. Bourdieu y la sociología pragmática de L. Boltanski. Elegimos recorrer algunos ejes de las obras de ambos autores, planteando en cada uno hipótesis de ruptura o de continuidad. Primero, la forma en que definen el problema de la acción y cómo esta se genera. Segundo, los espacios en los que se desarrolla la acción y de qué manera la condicionan. Y por último, cómo tratan el problema de la ética política y la dimensión axiológica del trabajo del sociólogo. Este artículo busca medir las diferencias entre la sociología estructural constructivista de P. Bourdieu y la sociología pragmática de L. Boltanski. Elegimos recorrer algunos ejes de las obras de ambos autores, planteando en cada uno hipótesis de ruptura o de continuidad. Primero, la forma en que definen el problema de la acción y cómo esta se genera. Segundo, los espacios en los que se desarrolla la acción y de qué manera la condicionan. Y por último, cómo tratan el problema de la ética política y la dimensión axiológica del trabajo del sociólogo. 2018-06-15 2022-03-16T18:06:00Z 2022-03-16T18:06:00Z info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artículo revisado por pares https://www.relmecs.fahce.unlp.edu.ar/article/view/Relmecse033 10.24215/18537863e033 http://biblioteca-repositorio.clacso.edu.ar/handle/CLACSO/27565 spa https://www.relmecs.fahce.unlp.edu.ar/article/view/Relmecse033/9403 https://www.relmecs.fahce.unlp.edu.ar/article/view/Relmecse033/9404 Derechos de autor 2018 Gabriel Nardacchione, Pablo Tovillas text/html application/pdf Universidad Nacional de La Plata. Facultad de Humanidades y Ciencias de la Educación Revista Latinoamericana de Metodología de las Ciencias Sociales (Relmecs); Vol. 8 No. 1 (2018); e033 Revista Latinoamericana de Metodología de las Ciencias Sociales (Relmecs); Vol. 8 Núm. 1 (2018); e033 Revista Latinoamericana de Metodología de las Ciencias Sociales (Relmecs); Vol. 8 N.º 1 (2018); e033 1853-7863 |
spellingShingle | Structural-constructivism Pragmatic sociology Habitus Test Field Action regime Political ethics Estructural-constructivismo Sociología pragmática Habitus Prueba Campo Régimen de acción Ética política Estructural-constructivismo Sociología pragmática Habitus Prueba Campo Régimen de acción Ética política Nardacchione, Gabriel Tovillas, Pablo Another controversial teacher-disciple relationship. Pierre Bourdieu & Luc Boltanski, around the problem of the action and the axiology of the researcher |
title | Another controversial teacher-disciple relationship. Pierre Bourdieu & Luc Boltanski, around the problem of the action and the axiology of the researcher |
title_full | Another controversial teacher-disciple relationship. Pierre Bourdieu & Luc Boltanski, around the problem of the action and the axiology of the researcher |
title_fullStr | Another controversial teacher-disciple relationship. Pierre Bourdieu & Luc Boltanski, around the problem of the action and the axiology of the researcher |
title_full_unstemmed | Another controversial teacher-disciple relationship. Pierre Bourdieu & Luc Boltanski, around the problem of the action and the axiology of the researcher |
title_short | Another controversial teacher-disciple relationship. Pierre Bourdieu & Luc Boltanski, around the problem of the action and the axiology of the researcher |
title_sort | another controversial teacher-disciple relationship. pierre bourdieu & luc boltanski, around the problem of the action and the axiology of the researcher |
topic | Structural-constructivism Pragmatic sociology Habitus Test Field Action regime Political ethics Estructural-constructivismo Sociología pragmática Habitus Prueba Campo Régimen de acción Ética política Estructural-constructivismo Sociología pragmática Habitus Prueba Campo Régimen de acción Ética política |
url | https://www.relmecs.fahce.unlp.edu.ar/article/view/Relmecse033 http://biblioteca-repositorio.clacso.edu.ar/handle/CLACSO/27565 |