DEMOCRATIC COEXISTENCE AND DEMOCRACY FOR PEACE. REFLECTIONS ON AND FOR THE EDUCATIONAL CONTEXT
The following reflection intends to identify characteristics of conceptual formations in democratic coexistence and democracy for Peace, related to learning to live, share situations, be together, recognize the diversity of educational subjects and locate specific tensions of educational establishme...
Autor principal: | Quintero Valderrama, Jimmy Jailer |
---|---|
Formato: | Artículo |
Lenguaje: | Español |
Publicado: |
Universidad Pontificia Bolivariana
2020
|
Materias: | |
Acceso en línea: | https://revistas.upb.edu.co/index.php/cienciassociales/article/view/4099 |
Ejemplares similares
-
La herramienta: entre el uso Eco-lógico y el Eco-ilógico
por: Lührs Middleton, Otto
Publicado: (2011) -
Modelo para la implementación de un Centro de Conciliación Escolar en establecimientos educativos de básica secundaria y media
por: Barrios Galvis, Sonia Paola
Publicado: (2020) -
Thematic Section Editorial School violence and coexistence in Latin America: Policies, practices and comprehension frameworks
por: Verónica López; Escuela de Psicología, Pontificia Universidad Católica de Valparaíso, et al.
Publicado: (2019) -
Students perception on school coexistence: a study on contributions of Support Systems between Equals (sais) in brazilian and spanish school institutions
por: Tognetta, Luciene Regina Paulino, et al.
Publicado: (2020) -
El taller como estrategia pedagógica para el fortalecimiento de las competencias ciudadanas del grupo convivencia y paz en los estudiantes de grado sexto de la Institución Educativa Técnica Guillermo León Valencia
por: Ramírez Guzmán, Luisa Fernanda
Publicado: (2020)