LEARNING STYLES APPLIED TO A SECOND LANGUAGE

This research paper shows how humans learn and how learning styles are defined, not as a global thesis but it is how individual characteristics permeates and influences the action deponent- teacher in procurement processes and appropriation of a second language, also showing some of the possible pro...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores principales: Rincón García , Jair Leonardo, Celis Unigarro, Maria Consuelo, Fuentes, Carlos Eduardo
Formato: Artículo
Lenguaje:Español
Publicado: Universidad Pontificia Bolivariana 2020
Materias:
Acceso en línea:https://revistas.upb.edu.co/index.php/cienciassociales/article/view/4068
_version_ 1782344934036078592
author Rincón García , Jair Leonardo
Celis Unigarro, Maria Consuelo
Fuentes, Carlos Eduardo
author_facet Rincón García , Jair Leonardo
Celis Unigarro, Maria Consuelo
Fuentes, Carlos Eduardo
author_sort Rincón García , Jair Leonardo
collection Revista
description This research paper shows how humans learn and how learning styles are defined, not as a global thesis but it is how individual characteristics permeates and influences the action deponent- teacher in procurement processes and appropriation of a second language, also showing some of the possible problems when facing the challenge of bilingual accuracy.
format Artículo
id oai:ojs.revistas.upb.edu.co:article-4068
institution Colección Académica de Ciencias Sociales
language Español
publishDate 2020
publisher Universidad Pontificia Bolivariana
record_format dspace
spelling oai:ojs.revistas.upb.edu.co:article-40682020-10-03T17:33:58Z LEARNING STYLES APPLIED TO A SECOND LANGUAGE ESTILOS DE APRENDIZAJE APLICADOS A UNA SEGUNDA LENGUA Rincón García , Jair Leonardo Celis Unigarro, Maria Consuelo Fuentes, Carlos Eduardo Estilos de Aprendizaje segundo idioma apropiación intrapersonal competencia estrategia Learning Styles appropriation intrapersonal second language competence strategy This research paper shows how humans learn and how learning styles are defined, not as a global thesis but it is how individual characteristics permeates and influences the action deponent- teacher in procurement processes and appropriation of a second language, also showing some of the possible problems when facing the challenge of bilingual accuracy. El presente análisis permite evidenciar la manera en que aprenden los seres humanos y cómo se definen los estilos de aprendizaje; no en el sentido de una tesis global, sino poniendo en evidencia que el mismo carácter de individualidad permea la acción dicente – docente en los procesos de adquisición y apropiación de una segunda lengua. Además, se muestran algunos de los problemas más comunes a la hora de enfrentarse al reto del bilingüismo. Universidad Pontificia Bolivariana 2020-10-03 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artículo revisado por pares application/pdf https://revistas.upb.edu.co/index.php/cienciassociales/article/view/4068 Colección Académica de Ciencias Sociales; Vol. 4 Núm. 2 (2017): Jul-Dic; 75-81 2422-0477 spa https://revistas.upb.edu.co/index.php/cienciassociales/article/view/4068/3768
spellingShingle Estilos de Aprendizaje
segundo idioma
apropiación
intrapersonal
competencia
estrategia
Learning Styles
appropriation
intrapersonal
second language
competence
strategy
Rincón García , Jair Leonardo
Celis Unigarro, Maria Consuelo
Fuentes, Carlos Eduardo
LEARNING STYLES APPLIED TO A SECOND LANGUAGE
title LEARNING STYLES APPLIED TO A SECOND LANGUAGE
title_full LEARNING STYLES APPLIED TO A SECOND LANGUAGE
title_fullStr LEARNING STYLES APPLIED TO A SECOND LANGUAGE
title_full_unstemmed LEARNING STYLES APPLIED TO A SECOND LANGUAGE
title_short LEARNING STYLES APPLIED TO A SECOND LANGUAGE
title_sort learning styles applied to a second language
topic Estilos de Aprendizaje
segundo idioma
apropiación
intrapersonal
competencia
estrategia
Learning Styles
appropriation
intrapersonal
second language
competence
strategy
url https://revistas.upb.edu.co/index.php/cienciassociales/article/view/4068