¿La ciudad puede llegar a ser educadora?

This article analyses the bonds between city and education. It sees and understands the educative spaces and processes with the notion of “educator-city” (“ciudad-educadora”). From that standpoint, it tracks the educative processes that are part of the daily experience of some immersed communities i...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor principal: Pérez, Patricia
Formato: Revistas
Lenguaje:Español
Publicado: Facultad Latinoamericana de Ciencias Sociales, Sede Ecuador 2005
Acceso en línea:https://iconos.flacsoandes.edu.ec/index.php/iconos/article/view/119
_version_ 1802410480519610368
author Pérez, Patricia
author_facet Pérez, Patricia
author_sort Pérez, Patricia
collection Revista
description This article analyses the bonds between city and education. It sees and understands the educative spaces and processes with the notion of “educator-city” (“ciudad-educadora”). From that standpoint, it tracks the educative processes that are part of the daily experience of some immersed communities in the urban space of Porto Alegre, Brazil.
format Revistas
id iconos-article-119
institution Íconos - Revista de Ciencias Sociales
language Español
publishDate 2005
publisher Facultad Latinoamericana de Ciencias Sociales, Sede Ecuador
record_format ojs
spelling iconos-article-1192024-04-23T19:55:26Z ¿La ciudad puede llegar a ser educadora? ¿La ciudad puede llegar a ser educadora? Pérez, Patricia educación ciudad-educadora comunidad gobierno local education community local government This article analyses the bonds between city and education. It sees and understands the educative spaces and processes with the notion of “educator-city” (“ciudad-educadora”). From that standpoint, it tracks the educative processes that are part of the daily experience of some immersed communities in the urban space of Porto Alegre, Brazil. Este artículo analiza los vínculos existentes entre ciudad y educación. Busca ver y comprender los espacios y los procesos educativos a partir de la noción de “ciudad-educadora”. A partir de allí, rastrea los procesos educativos que hacen parte de la vivencia cotidiana de algunas comunidades inmersas en el espacio urbano de la ciudad de Porto Alegre, Brasil. Facultad Latinoamericana de Ciencias Sociales, Sede Ecuador 2005-09-01 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artículo evaluado por pares application/pdf https://iconos.flacsoandes.edu.ec/index.php/iconos/article/view/119 10.17141/iconos.23.2005.119 Íconos - Revista de Ciencias Sociales; Núm. 23 (2005): Dossier: La rebelión de abril; 129-142 Íconos - Revista de Ciencias Sociales; n. 23 (2005): Dossier: La rebelión de abril; 129-142 Íconos. Revista de Ciencias Sociales; No. 23 (2005): Dossier: The April rebellion; 129-142 1390-8065 1390-1249 spa https://iconos.flacsoandes.edu.ec/index.php/iconos/article/view/119/114 Derechos de autor 2013 Patricia Pérez https://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/deed.es_ES
spellingShingle Pérez, Patricia
¿La ciudad puede llegar a ser educadora?
title ¿La ciudad puede llegar a ser educadora?
title_full ¿La ciudad puede llegar a ser educadora?
title_fullStr ¿La ciudad puede llegar a ser educadora?
title_full_unstemmed ¿La ciudad puede llegar a ser educadora?
title_short ¿La ciudad puede llegar a ser educadora?
title_sort ¿la ciudad puede llegar a ser educadora?
url https://iconos.flacsoandes.edu.ec/index.php/iconos/article/view/119