¿La ciudad puede llegar a ser educadora?
This article analyses the bonds between city and education. It sees and understands the educative spaces and processes with the notion of “educator-city” (“ciudad-educadora”). From that standpoint, it tracks the educative processes that are part of the daily experience of some immersed communities i...
Autor principal: | |
---|---|
Formato: | Revistas |
Lenguaje: | Español |
Publicado: |
Facultad Latinoamericana de Ciencias Sociales, Sede Ecuador
2005
|
Acceso en línea: | https://iconos.flacsoandes.edu.ec/index.php/iconos/article/view/119 |
_version_ | 1802410480519610368 |
---|---|
author | Pérez, Patricia |
author_facet | Pérez, Patricia |
author_sort | Pérez, Patricia |
collection | Revista |
description | This article analyses the bonds between city and education. It sees and understands the educative spaces and processes with the notion of “educator-city” (“ciudad-educadora”). From that standpoint, it tracks the educative processes that are part of the daily experience of some immersed communities in the urban space of Porto Alegre, Brazil. |
format | Revistas |
id | iconos-article-119 |
institution | Íconos - Revista de Ciencias Sociales |
language | Español |
publishDate | 2005 |
publisher | Facultad Latinoamericana de Ciencias Sociales, Sede Ecuador |
record_format | ojs |
spelling | iconos-article-1192024-04-23T19:55:26Z ¿La ciudad puede llegar a ser educadora? ¿La ciudad puede llegar a ser educadora? Pérez, Patricia educación ciudad-educadora comunidad gobierno local education community local government This article analyses the bonds between city and education. It sees and understands the educative spaces and processes with the notion of “educator-city” (“ciudad-educadora”). From that standpoint, it tracks the educative processes that are part of the daily experience of some immersed communities in the urban space of Porto Alegre, Brazil. Este artículo analiza los vínculos existentes entre ciudad y educación. Busca ver y comprender los espacios y los procesos educativos a partir de la noción de “ciudad-educadora”. A partir de allí, rastrea los procesos educativos que hacen parte de la vivencia cotidiana de algunas comunidades inmersas en el espacio urbano de la ciudad de Porto Alegre, Brasil. Facultad Latinoamericana de Ciencias Sociales, Sede Ecuador 2005-09-01 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artículo evaluado por pares application/pdf https://iconos.flacsoandes.edu.ec/index.php/iconos/article/view/119 10.17141/iconos.23.2005.119 Íconos - Revista de Ciencias Sociales; Núm. 23 (2005): Dossier: La rebelión de abril; 129-142 Íconos - Revista de Ciencias Sociales; n. 23 (2005): Dossier: La rebelión de abril; 129-142 Íconos. Revista de Ciencias Sociales; No. 23 (2005): Dossier: The April rebellion; 129-142 1390-8065 1390-1249 spa https://iconos.flacsoandes.edu.ec/index.php/iconos/article/view/119/114 Derechos de autor 2013 Patricia Pérez https://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/deed.es_ES |
spellingShingle | Pérez, Patricia ¿La ciudad puede llegar a ser educadora? |
title | ¿La ciudad puede llegar a ser educadora? |
title_full | ¿La ciudad puede llegar a ser educadora? |
title_fullStr | ¿La ciudad puede llegar a ser educadora? |
title_full_unstemmed | ¿La ciudad puede llegar a ser educadora? |
title_short | ¿La ciudad puede llegar a ser educadora? |
title_sort | ¿la ciudad puede llegar a ser educadora? |
url | https://iconos.flacsoandes.edu.ec/index.php/iconos/article/view/119 |