Teaching peace by using nonviolent communication for difficult conversations in the college classroom
Tener empatía y respeto por uno mismo y por los demás cuando se entabla un diálogo difícil es una parte esencial de la Educación para la Paz. La comunicación no violenta (CNV), desarrollada por Marshall Rosenberg, es una herramienta para fomentar la empatía y crear conexiones a través de las diferen...
Autores principales: | Koopman, Sara, Seliga, Laine |
---|---|
Formato: | Revistas |
Lenguaje: | Español |
Publicado: |
Universidad Distrital Francisco José de Caldas
2023
|
Acceso en línea: | https://revistas.udistrital.edu.co/index.php/cpaz/article/view/20872 |
Ejemplares similares
-
Jiu-jitsu in the Context of Armed Conflict: The Power of Nonviolent Resistance
por: Garrido, María Belén, et al.
Publicado: (2016) -
The use of the interactive forms and methods of syntopical reading approach in the english language senior school classroom
por: Marymonska, Lyubov, et al.
Publicado: (2021) -
The Gamification Octalysis Framework within the Primary English Teaching Process: the Quest for a Transformative Classroom
por: Oliveira, Suzette, et al.
Publicado: (2018) -
College students
: risk preferences and pregaming
por: Lara, María Inés, et al.
Publicado: (2022) -
Some reflections on communicative approach postmethod and teaching practice
por: Abrahão, Maria Helena Vieira
Publicado: (2015)