Review of studies on intercultural education in Latin America: social movements, policies and educational proposals

This article’s purpose is to investigate intercultural education studies from events, academic reflections, research and educational proposals in the Latin American context and especially in Colombia. There are trends related to social movements, mainly indigenous and afro-descendants, policies rela...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor principal: Calderón Rojas, Andrea Paola
Formato: Revistas
Lenguaje:Español
Publicado: Universidad Distrital Francisco José de Caldas 2022
Acceso en línea:https://revistas.udistrital.edu.co/index.php/cpaz/article/view/19612
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description This article’s purpose is to investigate intercultural education studies from events, academic reflections, research and educational proposals in the Latin American context and especially in Colombia. There are trends related to social movements, mainly indigenous and afro-descendants, policies related to multiculturalism, ethno-education, interculturality, and educational proposals with intercultural approaches.
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publishDate 2022
publisher Universidad Distrital Francisco José de Caldas
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El propósito de este artículo es indagar sobre estudios en educación intercultural desde acontecimientos, reflexiones académicas, investigaciones y propuestas educativas en el contexto Latinoamericano y en especial en Colombia. Se encuentran tendencias relacionadas con movimientos sociales principalmente indígenas y afrodescendientes, políticas educativas relacionadas con multiculturalidad, etnoeducación e interculturalidad y propuestas educativas con características interculturales. Universidad Distrital Francisco José de Caldas 2022-12-12 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/epub+zip application/pdf https://revistas.udistrital.edu.co/index.php/cpaz/article/view/19612 10.14483/2422278X.19612 Ciudad Paz-Ando; Vol. 15 No. 2 (2022): Educación, Arte y Cultura: aportes y abordajes para la construcción de paz en Colombia; 90-103 Ciudad Paz-ando; Vol. 15 Núm. 2 (2022): Educación, Arte y Cultura: aportes y abordajes para la construcción de paz en Colombia; 90-103 2422-278X 2011-5253 spa https://revistas.udistrital.edu.co/index.php/cpaz/article/view/19612/18960 https://revistas.udistrital.edu.co/index.php/cpaz/article/view/19612/18757 /*ref*/Ahuja, R., Berumen, G., Casillas, Ma. de L., Crispín, Ma. L., Delgado, A., Elizalde, A., Ana, G., González, I., Hernández, N., Lara, J., López, A., López, J., Rodríguez, B., & Schmelkes, S. (2004). Políticas y Fundamentos de la Educación Intercultural Bilingüe en México (Primera). 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