Teaching humanities through distance learning: A reflection from Santo Tomás University

This article presents the research results of  a humanities study from the Vice Chancellor’s Office at Santo Tomás University’s Open  and  Distance  University;  it  explores  the  challenges  associated  with  teaching  humanities  and  its  impact  on  human  and citizen education among students f...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor principal: Patiño Montero, Freddy
Formato: Revistas
Lenguaje:Español
Publicado: Universidad Distrital Francisco José de Caldas 2019
Acceso en línea:https://revistas.udistrital.edu.co/index.php/cpaz/article/view/13959
_version_ 1782345098746396672
author Patiño Montero, Freddy
author_facet Patiño Montero, Freddy
author_sort Patiño Montero, Freddy
collection Revista
description This article presents the research results of  a humanities study from the Vice Chancellor’s Office at Santo Tomás University’s Open  and  Distance  University;  it  explores  the  challenges  associated  with  teaching  humanities  and  its  impact  on  human  and citizen education among students from the School of  Sci-ence  and  Technology.  The  article  is  divided  into  two  aspects,  namely, a theoretical aspect, including research seminars, and a methodological aspect, presenting the design of  the sample, the  survey  and  its  application  criteria  and  analysis  of   results.  Finally, the conclusions focus on a positive assessment of  the students’ understanding of  ways in which humanities contribute to their personal and professional education.
format Revistas
id cpaz-article-13959
institution Ciudad Paz-ando (RCP)
language Español
publishDate 2019
publisher Universidad Distrital Francisco José de Caldas
record_format ojs
spelling cpaz-article-139592021-04-30T18:11:47Z Teaching humanities through distance learning: A reflection from Santo Tomás University Enseñanza de las humanidades en la modalidad a distancia: reflexión desde la Universidad Santo Tomás Ensino de humanidades na modalidade a distância: reflexão da Universidade de Santo Tomás Patiño Montero, Freddy educação a distância ensino superior ensino humanidades distance education higher education teaching humanities humanidades enseñanza educación a distancia educación superior. This article presents the research results of  a humanities study from the Vice Chancellor’s Office at Santo Tomás University’s Open  and  Distance  University;  it  explores  the  challenges  associated  with  teaching  humanities  and  its  impact  on  human  and citizen education among students from the School of  Sci-ence  and  Technology.  The  article  is  divided  into  two  aspects,  namely, a theoretical aspect, including research seminars, and a methodological aspect, presenting the design of  the sample, the  survey  and  its  application  criteria  and  analysis  of   results.  Finally, the conclusions focus on a positive assessment of  the students’ understanding of  ways in which humanities contribute to their personal and professional education. Este artículo presenta los resultados de una investigación desarrollada en el Área de Humanidades de la VUAD de la USTA[1]. Trata el problema de la enseñanza de las Humanidades, su incidencia en la formación humana y ciudadana, en los estudiantes de la Facultad de Ciencias y Tecnologías. La investigación se desarrolla en dos momentos. El primero de carácter teórico, a través del Seminario Alemán. Y, el segundo metodológico, en el cual se presentan el diseño de la muestra, la encuesta y los criterios para su aplicación y análisis de resultados. Finalmente, en las conclusiones se destaca una valoración favorable en la concepción de los estudiantes sobre el aporte de este tipo de asignaturas en su formación personal y profesional. [1] Vicerrectoría de Universidad Abierta y a Distancia, de la Universidad Santo Tomás. Este  artigo  apresenta  os  resultados  de  uma  investigação  de-senvolvida  na  área  de  humanidades  da  Vice-reitoria  de  Uni-versidad Abierta y a Distancia da Universidade Santo Tomás. Trata do problema do ensino das humanidades, sua incidência na formação humana e cidadã, nos estudantes da Faculdade de Ciências e Tecnologias. A investigação é desenvolvida em dois momentos: o primeiro de caráter teórico, através do Seminário Alemão,  e  o  segundo  metodológico,  no  qual  é  apresentado  o  desenho da amostra, a pesquisa e os critérios para sua aplicação e análise dos resultados. Por fim, as conclusões destacam uma avaliação favorável na concepção dos estudantes sobre a contribuição deste tipo de disciplinas na sua formação pessoal e profissional. Universidad Distrital Francisco José de Caldas 2019-11-23 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistas.udistrital.edu.co/index.php/cpaz/article/view/13959 10.14483/2422278X.13959 Ciudad Paz-Ando; Vol. 12 No. 2 (2019): julio-diciembre. Realidades colombianas, una mirada desde la historia, la comunidad y la cátedra Ciudad Paz-ando; Vol. 12 Núm. 2 (2019): julio-diciembre. Realidades colombianas, una mirada desde la historia, la comunidad y la cátedra 2422-278X 2011-5253 spa https://revistas.udistrital.edu.co/index.php/cpaz/article/view/13959/15307 Derechos de autor 2019 Ciudad paz-ando https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
spellingShingle Patiño Montero, Freddy
Teaching humanities through distance learning: A reflection from Santo Tomás University
title Teaching humanities through distance learning: A reflection from Santo Tomás University
title_full Teaching humanities through distance learning: A reflection from Santo Tomás University
title_fullStr Teaching humanities through distance learning: A reflection from Santo Tomás University
title_full_unstemmed Teaching humanities through distance learning: A reflection from Santo Tomás University
title_short Teaching humanities through distance learning: A reflection from Santo Tomás University
title_sort teaching humanities through distance learning: a reflection from santo tomás university
url https://revistas.udistrital.edu.co/index.php/cpaz/article/view/13959