A Critical Review in University Teaching of Architecture. The Case of UNAM, Mexico and UNCUYO, Argentina
The university plays a fundamental role in society and specifically in the configuration of human habitat. It starts from Architecture as a discipline that promotes practices, narratives and spatialities that modify our way of inhabiting the territories. The teaching of architecture is problematized...
Autor principal: | Miranda Gassull, Virginia |
---|---|
Formato: | info:eu-repo/semantics/article |
Lenguaje: | Español |
Publicado: |
Universidad del Rosario
2021
|
Materias: | |
Acceso en línea: | https://revistas.urosario.edu.co/index.php/territorios/article/view/9030 http://biblioteca-repositorio.clacso.edu.ar/handle/CLACSO/96558 |
Ejemplares similares
-
El origen de la reserva ecológica de la UNAM en CU: historia de un conflicto patrimonial y ambiental
por: García Barrios, Raúl
Publicado: (2014) -
El uso del caso en el dispositivo de formación en la cátedra de Institución Educativa
por: Ficcardi, Marcela, et al.
Publicado: (2013) -
L'émotion tragique
: sa nature et ses conséquences pour l’architecture scénique
por: Bayer, Reymond
Publicado: (1949) -
Historical and Heritage Valuation of Embryonic Cities: The Case of Mexicali, Mexico
por: Olvera García, Daniel Antonio, et al.
Publicado: (2021) -
A mental architecture modeling of inference of sensory stimuli to the teaching of the deaf
por: Guimaraes, Rubens Santos
Publicado: (2016)