What is the future of schooling? Resignifying the meaning of schools in the COVID-19 era
As a result of the mandatory passage to distance education, the Covid-19 pandemic has led us, on the one hand, to revalue the role of schools, and on the other hand, to review its meaning and recognize the challenges that we will face once the pandemic is over. This article identifies the main probl...
Autores principales: | Pablo Rivera-Vargas; Universidad de Barcelona y Universidad Andrés Bello (Chile), Raquel Miño-Puigcercós; Universidad de Barcelona, Ezequiel Passerón; Universidad de Barcelona, Gustavo Herrera Urizar; Universidad Católica de Valparaiso |
---|---|
Formato: | |
Lenguaje: | Inglés |
Publicado: |
Escuela de Psicología, Pontificia Universidad Católica de Valparaíso
2021
|
Materias: | |
Acceso en línea: | http://www.psicoperspectivas.cl/index.php/psicoperspectivas/article/view/2401 http://biblioteca-repositorio.clacso.edu.ar/handle/CLACSO/80845 |
Ejemplares similares
-
Covid-19: desafíos y oportunidades para el aprendizaje en línea: Covid-19: Challenges and Opportunities for Online Learning
por: Dávila Morán, Roberto Carlos, et al.
Publicado: (2021) -
Beneficios del ocio familiar durante el confinamiento
por: María Luisa Belmonte; Universidad de Murcia, et al.
Publicado: (2021) -
Crisis and precariousness in COVID-19 times
por: Santos, Miriam de Oliveira, et al.
Publicado: (2021) -
A pandemia da Covid e o povo indígena Puyanawa
por: Puyanawa, Jósimo
Publicado: (2021) -
Perspectives for Latin America in times of crisis
por: Oliveira, Dennis de
Publicado: (2020)