Emotions, management discourse and resistance: The revealing role of workplace bullying
This article questions emotions and managerial discourse as a means of resistance for victims of workplace harassment, that is, as a means of preservation and subjectivation. It is based on two case studies in the university sector, conducted in two different countries: Chile and Ireland. A socio-cl...
Autores principales: | Agnès Vandevelde-Rougale; Actualmente es investigadora asociada a Laboratorio del cambio social y político de la Universidad París Diderot (Francia). Correo:, Patricia Guerrero Morales; Pontificia Universidad Católica de Chile |
---|---|
Formato: | |
Lenguaje: | Español |
Publicado: |
Escuela de Psicología, Pontificia Universidad Católica de Valparaíso
2019
|
Materias: | |
Acceso en línea: | http://www.psicoperspectivas.cl/index.php/psicoperspectivas/article/view/1595 http://biblioteca-repositorio.clacso.edu.ar/handle/CLACSO/80762 |
Ejemplares similares
-
Test de predisposición hacia el Bullying (TPB)
por: Choy Vessoni, Rosana, et al.
Publicado: (2014) -
Bullying y la vulnerabilidad de los derechos humanos
por: Godoy, Susana
Publicado: (2023) -
Violencia e inseguridad contextual percibida y roles en bullying en escolares mexicanos
por: Hidalgo Rasmussen, Carlos Alejandro, et al.
Publicado: (2021) -
Emotional Intelligence and bullying: A study on a southwestern university population in Colombia
por: Martínez Duque, Ataly B., et al.
Publicado: (2020) -
Metaphors of the teacher role in an intervention on bullying at school
por: Sonia Pía Podestá González
Publicado: (2019)