School convivencia: Reviewing the concept
This article reports an effort to review the concept of school convivencia (peaceful coexistence, living together) in the Spanish context with the purpose of advancing into its clarification, and thus contributing to developing a common language in the Latin American region. The authors conduct a ba...
Autores principales: | Cecilia Fierro-Evans; Académica e Investigadora de la Universidad Iberoamericana León, Patricia Carbajal-Padilla; Investigadora |
---|---|
Formato: | |
Lenguaje: | Español |
Publicado: |
Escuela de Psicología, Pontificia Universidad Católica de Valparaíso
2019
|
Materias: | |
Acceso en línea: | http://www.psicoperspectivas.cl/index.php/psicoperspectivas/article/view/1486 http://biblioteca-repositorio.clacso.edu.ar/handle/CLACSO/80747 |
Ejemplares similares
-
Thematic Section Editorial School violence and coexistence in Latin America: Policies, practices and comprehension frameworks
por: Verónica López; Escuela de Psicología, Pontificia Universidad Católica de Valparaíso, et al.
Publicado: (2019) -
School conflict frameworks: A comparative approach on two secondary schools of Córdoba, Argentina
por: Guido García Bastán; IIPsi CONICET / UNC, et al.
Publicado: (2019) -
Convivencia escolar para la generación de una cultura de paz
por: Castillo Portilla, Carlos Alirio
Publicado: (2020) -
Modelo para la implementación de un Centro de Conciliación Escolar en establecimientos educativos de básica secundaria y media
por: Barrios Galvis, Sonia Paola
Publicado: (2020) -
The start of schooling in the municipality of Garça/SP: aspects of school spaces: aspectos dos espaços escolares
por: Julião, Vania Regina Pieretti, et al.
Publicado: (2018)