Metaphors of the teacher role in an intervention on bullying at school
Bullying has been studied from various viewpoints: individual, interactions, and general context-centered perspectives. Current views address the context in which this problematic issue arises, with a focus on socialization processes and, therefore, on the various social actors involved. These new p...
Autor principal: | Sonia Pía Podestá González |
---|---|
Formato: | |
Lenguaje: | Inglés |
Publicado: |
Escuela de Psicología, Pontificia Universidad Católica de Valparaíso
2019
|
Materias: | |
Acceso en línea: | http://www.psicoperspectivas.cl/index.php/psicoperspectivas/article/view/1451 http://biblioteca-repositorio.clacso.edu.ar/handle/CLACSO/80744 |
Ejemplares similares
-
Test de predisposición hacia el Bullying (TPB)
por: Choy Vessoni, Rosana, et al.
Publicado: (2014) -
Violencia e inseguridad contextual percibida y roles en bullying en escolares mexicanos
por: Hidalgo Rasmussen, Carlos Alejandro, et al.
Publicado: (2021) -
Emotions, management discourse and resistance: The revealing role of workplace bullying
por: Agnès Vandevelde-Rougale; Actualmente es investigadora asociada a Laboratorio del cambio social y político de la Universidad París Diderot (Francia). Correo:, et al.
Publicado: (2019) -
An institution of higher education in teacher training: a metaphor built within
por: Duarte, Pedro, et al.
Publicado: (2018) -
Validación de la escala de agresión entre pares, y subescala de agresión virtual en escolares chilenos
por: Castillo, Valeria Domérica, et al.
Publicado: (2021)