Power and communication, or the (self)praise discourse

Taking into account the relationships between communication and other social dimensions -such as politics, economy, culture, and military forces- analysis, the article investigate the connection between communication and power relationships, as well as the functions of a social representation of med...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor principal: Bacallao Pino, Lázaro M.
Formato: info:eu-repo/semantics/article
Lenguaje:Español
Publicado: Universidad de Chile. Instituto de la Comunicación e Imagen 2009
Acceso en línea:https://comunicacionymedios.uchile.cl/index.php/RCM/article/view/11094
http://biblioteca-repositorio.clacso.edu.ar/handle/CLACSO/78285
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author Bacallao Pino, Lázaro M.
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description Taking into account the relationships between communication and other social dimensions -such as politics, economy, culture, and military forces- analysis, the article investigate the connection between communication and power relationships, as well as the functions of a social representation of media power.    
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id clacso-CLACSO78285
institution CLACSO, Repositorio Digital
language Español
publishDate 2009
publisher Universidad de Chile. Instituto de la Comunicación e Imagen
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spelling clacso-CLACSO782852022-03-22T14:35:54Z Power and communication, or the (self)praise discourse Poder y comunicación, o el discurso del (auto)elogio Bacallao Pino, Lázaro M. Taking into account the relationships between communication and other social dimensions -such as politics, economy, culture, and military forces- analysis, the article investigate the connection between communication and power relationships, as well as the functions of a social representation of media power.     A partir de un análisis de las interrelaciones de lo comunicativo con otras esferas de la realidad social -política, económica, cultural y militar-, se indaga en las conexiones entre comunicación y relaciones de poder, así como la funcionalidad de una representación social del poder de lo mediático. 2009-01-01 2022-03-22T14:35:54Z 2022-03-22T14:35:54Z info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion https://comunicacionymedios.uchile.cl/index.php/RCM/article/view/11094 10.5354/rcm.v0i19.11094 http://biblioteca-repositorio.clacso.edu.ar/handle/CLACSO/78285 spa https://comunicacionymedios.uchile.cl/index.php/RCM/article/view/11094/11397 application/pdf Universidad de Chile. Instituto de la Comunicación e Imagen Comunicación y Medios; Núm. 19 (2009): Enfoques y temáticas en la investigación sobre medios de comunicación; Pág. 43 - 54 Comunicación y Medios; Núm. 19 (2009): Enfoques y temáticas en la investigación sobre medios de comunicación; Pág. 43 - 54 0719-1529 0716-3991
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