In What Sense is La Cuarta a “Popular” Newspaper?

The paper seeks to problematize concept of "Popular" that characterizes the discourse of Chilean newspaper La Cuarta. With this purpose, it reviews some of the ways the popular manifests historically in Chile and then analyzes how these historical senses are recontextualized by the newspap...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor principal: Santa Cruz Achurra, Eduardo
Formato: info:eu-repo/semantics/article
Lenguaje:Español
Publicado: Universidad de Chile. Instituto de la Comunicación e Imagen 2010
Acceso en línea:https://comunicacionymedios.uchile.cl/index.php/RCM/article/view/17453
http://biblioteca-repositorio.clacso.edu.ar/handle/CLACSO/78201
_version_ 1782336407966056448
author Santa Cruz Achurra, Eduardo
author_facet Santa Cruz Achurra, Eduardo
author_sort Santa Cruz Achurra, Eduardo
collection Repositorio
description The paper seeks to problematize concept of "Popular" that characterizes the discourse of Chilean newspaper La Cuarta. With this purpose, it reviews some of the ways the popular manifests historically in Chile and then analyzes how these historical senses are recontextualized by the newspaper La Cuarta within a mediated, massive and post-dictatorship society.
format info:eu-repo/semantics/article
id clacso-CLACSO78201
institution CLACSO, Repositorio Digital
language Español
publishDate 2010
publisher Universidad de Chile. Instituto de la Comunicación e Imagen
record_format greenstone
spelling clacso-CLACSO782012022-03-22T14:35:48Z In What Sense is La Cuarta a “Popular” Newspaper? ¿Qué hay de popular en un diario como La Cuarta? Santa Cruz Achurra, Eduardo The paper seeks to problematize concept of "Popular" that characterizes the discourse of Chilean newspaper La Cuarta. With this purpose, it reviews some of the ways the popular manifests historically in Chile and then analyzes how these historical senses are recontextualized by the newspaper La Cuarta within a mediated, massive and post-dictatorship society. El artículo pretende problematizar la noción de “popular” que caracteriza el discurso del diario chileno La Cuarta. Con este objetivo revisa algunas de las maneras en que se manifiesta históricamente el sentido de lo popular en el país y luego analiza cómo estos sentidos son recontextualizados por el periódico al interior de una sociedad mediatizada, masificada y postdictatorial. 2010-01-01 2022-03-22T14:35:48Z 2022-03-22T14:35:48Z info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion https://comunicacionymedios.uchile.cl/index.php/RCM/article/view/17453 10.5354/rcm.v0i21.17453 http://biblioteca-repositorio.clacso.edu.ar/handle/CLACSO/78201 spa https://comunicacionymedios.uchile.cl/index.php/RCM/article/view/17453/18221 application/pdf Universidad de Chile. Instituto de la Comunicación e Imagen Comunicación y Medios; Núm. 21 (2010): Diversidad e interculturalidad: la comunicación como estrategia; Pág. 151 - 163 Comunicación y Medios; Núm. 21 (2010): Diversidad e interculturalidad: la comunicación como estrategia; Pág. 151 - 163 0719-1529 0716-3991
spellingShingle Santa Cruz Achurra, Eduardo
In What Sense is La Cuarta a “Popular” Newspaper?
title In What Sense is La Cuarta a “Popular” Newspaper?
title_full In What Sense is La Cuarta a “Popular” Newspaper?
title_fullStr In What Sense is La Cuarta a “Popular” Newspaper?
title_full_unstemmed In What Sense is La Cuarta a “Popular” Newspaper?
title_short In What Sense is La Cuarta a “Popular” Newspaper?
title_sort in what sense is la cuarta a “popular” newspaper?
url https://comunicacionymedios.uchile.cl/index.php/RCM/article/view/17453
http://biblioteca-repositorio.clacso.edu.ar/handle/CLACSO/78201