Educational public policies and democracy in the brazilian political scenario
This manuscript will analyze the relationship, not always explicit, between public educational policies and democracy, in order to reflect the understanding of the relationship in contemporary education and in the consolidation of the democratic state in Brazil. It is a narrative or critical review...
Autores principales: | Lourenço, Flávia Oliveira de Assis, Gomes, Fernanda Gonçalves, Damiance, Patrícia Ribeiro Mattar |
---|---|
Formato: | info:eu-repo/semantics/article |
Lenguaje: | Portugués Inglés |
Publicado: |
Universidade Estadual Paulista, Faculdade de Ciências e Letras de Araraquara
2021
|
Materias: | |
Acceso en línea: | https://periodicos.fclar.unesp.br/rpge/article/view/15932 http://biblioteca-repositorio.clacso.edu.ar/handle/CLACSO/66284 |
Ejemplares similares
-
Agonistics: Thinking the World Politically
por: Fernández Vega, José
Publicado: (2014) -
As formas de intervenção do estado na área social no Brasil: alguns desafios vividos pelo país no limiar do século XXI
por: De Rezende, Maria José
Publicado: (2020) -
Experts in science, laypersons in politics: What psychologists for public policies?
por: Jorge Alvaro Chavez Bidart, et al.
Publicado: (2017) -
Íconos. Revista de Ciencias Sociales. Revista Completa.
por: Facultad Latinoamericana de Ciencias Sociales sede Ecuador (Flacso Ecuador)
Publicado: (2001) -
Notas metodológicas para el estudio de los procesos de toma de decisiones en el ámbito de la formulación de la política exterior
por: Latouche R., Miguel Ángel; Universidad Central de Venezuela
Publicado: (2013)