Axël by Villiers de L’Isle-Adam and the symbolist theater in the late nineteenth century
In the late nineteenth century, the rules governing the artistic creation collapse and the artist experiences the crisis of representation once art no longer seeks to imitate nature but to wrest man of his earthly condition to elevate him towards the Absolute. Nevertheless, the society, attached to...
Autor principal: | de Pádua Xavier, Lígia Maria Pereira |
---|---|
Formato: | info:eu-repo/semantics/article |
Lenguaje: | Portugués |
Publicado: |
Lettres Françaises
2016
|
Materias: | |
Acceso en línea: | https://periodicos.fclar.unesp.br/lettres/article/view/8400 http://biblioteca-repositorio.clacso.edu.ar/handle/CLACSO/63644 |
Ejemplares similares
-
Villiers de L’isle-Adam’s “El Desdichado”
por: Domingos, Norma
Publicado: (2008) -
L’Ève Future: a work of art metaphysics
por: Santos, Kedrini Domingos dos
Publicado: (2016) -
El teatro de filiación anarquista en México e Hispanoamérica
por: Ortiz Bullé Goyri, Alejandro
Publicado: (2015) -
Diálogo con Axel Ramírez: las fronteras de la antropología y la antropología de las fronteras
por: Cerbino, Mauro
Publicado: (2001) -
We are still the same": a study of social drama in a school carioca
por: Gomes, Raquel Ferreira Rangel
Publicado: (2014)