Formación inicial docente: experiencia de práctica comunitaria en contexto intercultural mapuche: Initial Teacher Training: Community Practice Experience in an Intercultural Mapuche Context
This article analyzes the experience of community practice of future teachers of Natural Sciences and Biology at the Catholic University of Temuco, Chile. The service-learning strategy was implemented in a Mapuche intercultural context, in the region of La Araucanía. The research problem is related...
Autores principales: | Bórquez Mella, Jessica Andrea, Sáez González, Joseline Anaís, Hernández Burgos, Deysi Camila |
---|---|
Formato: | info:eu-repo/semantics/article |
Lenguaje: | Español |
Publicado: |
Universidad del Zulia
2022
|
Materias: | |
Acceso en línea: | http://produccioncientificaluz.org/index.php/filosofia/article/view/37628 http://biblioteca-repositorio.clacso.edu.ar/handle/CLACSO/45201 |
Ejemplares similares
-
Initial teacher training: meanings and singularities of scientific initiation as a science policy
por: Azevedo, Tereza Hortencia da Silva, et al.
Publicado: (2020) -
Initial formation of rural education teachers: the experience of PRONERA/UERN in biographical narratives
por: Aguiar, Ana Lúcia Oliveira, et al.
Publicado: (2018) -
Specialized knowledge of licensors in mathematics in the context of formative practices for inclusion
por: Ribeiro, Gabriela Gomes, et al.
Publicado: (2021) -
Initial development of Physalis seedlings in substrates and containers
por: Villa, Fabíola, et al.
Publicado: (2018) -
Las representaciones sociales y el conocimiento de los docentes sobre educación inicial y su relación con las estrategias que implementan para el acceso y la permanencia de los niños y las niñas en el grado transición. Estudio realizado en tres provincias del departamento de Santander
por: Cely Serrano, Claudia Liliana
Publicado: (2020)