Gnoseología de la educación superior como eslabón en la conciencia ética en tiempos pandémicos: Gnoseology of Higher Education as a Link in Ethical Awareness in Pandemic Times

The present research aimed to analyze the Gnoseology of higher education as a link in ethical awareness in pandemic times, using a bibliographic search as a research method, where studies published in a high-impact journal were selected. The results showed that the institutions have strategies and a...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores principales: Angulo-Rangel, Franklin Alejandro, Rodríguez-Márquez, Ritssy Liney, Figueroa-Royero, Leyla
Formato: info:eu-repo/semantics/article
Lenguaje:Español
Publicado: Universidad del Zulia 2021
Materias:
Acceso en línea:http://produccioncientificaluz.org/index.php/filosofia/article/view/37202
http://biblioteca-repositorio.clacso.edu.ar/handle/CLACSO/45175
_version_ 1782339870006444032
author Angulo-Rangel, Franklin Alejandro
Rodríguez-Márquez, Ritssy Liney
Figueroa-Royero, Leyla
author_facet Angulo-Rangel, Franklin Alejandro
Rodríguez-Márquez, Ritssy Liney
Figueroa-Royero, Leyla
author_sort Angulo-Rangel, Franklin Alejandro
collection Repositorio
description The present research aimed to analyze the Gnoseology of higher education as a link in ethical awareness in pandemic times, using a bibliographic search as a research method, where studies published in a high-impact journal were selected. The results showed that the institutions have strategies and action plans for the development of moral and ethical values, clearly showing the interest groups related to the institution. It can be inferred in relation to responsibility, that the efficiency of the services provided by the directors will be a consequence of the order and priorities that are given to the management to administer and will never be due to improvisation.
format info:eu-repo/semantics/article
id clacso-CLACSO45175
institution CLACSO, Repositorio Digital
language Español
publishDate 2021
publisher Universidad del Zulia
record_format greenstone
spelling clacso-CLACSO451752022-03-17T15:54:30Z Gnoseología de la educación superior como eslabón en la conciencia ética en tiempos pandémicos: Gnoseology of Higher Education as a Link in Ethical Awareness in Pandemic Times Angulo-Rangel, Franklin Alejandro Rodríguez-Márquez, Ritssy Liney Figueroa-Royero, Leyla Educación superior incertidumbre Desafíos emergentes Conciencia ética Covid 19. The present research aimed to analyze the Gnoseology of higher education as a link in ethical awareness in pandemic times, using a bibliographic search as a research method, where studies published in a high-impact journal were selected. The results showed that the institutions have strategies and action plans for the development of moral and ethical values, clearly showing the interest groups related to the institution. It can be inferred in relation to responsibility, that the efficiency of the services provided by the directors will be a consequence of the order and priorities that are given to the management to administer and will never be due to improvisation. La investigación presente tuvo como propósito analizar la Gnoseología de la educación superior como eslabón en la conciencia ética en tiempos pandémicos, utilizando como método de investigación un rastreo bibliográfico, donde se seleccionaron estudios publicados en revista de alto impacto. Los resultados mostraron que las instituciones poseen estrategias y planes de acción para el desarrollo de valores morales y éticos, muestran con claridad los grupos de interés relacionados con la institución. Se puede inferir en relación a la responsabilidad, que la eficiencia de los servicios que prestan los directores será consecuencia del orden y prioridades que se le brinde a la gestión de administrar y nunca será por obra de la improvisación. 2021-11-14 2022-03-17T15:54:30Z 2022-03-17T15:54:30Z info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion http://produccioncientificaluz.org/index.php/filosofia/article/view/37202 10.5281/zenodo.5784860 http://biblioteca-repositorio.clacso.edu.ar/handle/CLACSO/45175 spa http://produccioncientificaluz.org/index.php/filosofia/article/view/37202/40800 http://produccioncientificaluz.org/index.php/filosofia/article/view/37202/40801 application/pdf text/html Universidad del Zulia Revista de Filosofía; Vol. 38 Núm. 99 (2021): Revista de Filosofía; 803 - 810 2477-9598 0798-1171
spellingShingle Educación superior
incertidumbre
Desafíos emergentes
Conciencia ética
Covid 19.
Angulo-Rangel, Franklin Alejandro
Rodríguez-Márquez, Ritssy Liney
Figueroa-Royero, Leyla
Gnoseología de la educación superior como eslabón en la conciencia ética en tiempos pandémicos: Gnoseology of Higher Education as a Link in Ethical Awareness in Pandemic Times
title Gnoseología de la educación superior como eslabón en la conciencia ética en tiempos pandémicos: Gnoseology of Higher Education as a Link in Ethical Awareness in Pandemic Times
title_full Gnoseología de la educación superior como eslabón en la conciencia ética en tiempos pandémicos: Gnoseology of Higher Education as a Link in Ethical Awareness in Pandemic Times
title_fullStr Gnoseología de la educación superior como eslabón en la conciencia ética en tiempos pandémicos: Gnoseology of Higher Education as a Link in Ethical Awareness in Pandemic Times
title_full_unstemmed Gnoseología de la educación superior como eslabón en la conciencia ética en tiempos pandémicos: Gnoseology of Higher Education as a Link in Ethical Awareness in Pandemic Times
title_short Gnoseología de la educación superior como eslabón en la conciencia ética en tiempos pandémicos: Gnoseology of Higher Education as a Link in Ethical Awareness in Pandemic Times
title_sort gnoseología de la educación superior como eslabón en la conciencia ética en tiempos pandémicos: gnoseology of higher education as a link in ethical awareness in pandemic times
topic Educación superior
incertidumbre
Desafíos emergentes
Conciencia ética
Covid 19.
url http://produccioncientificaluz.org/index.php/filosofia/article/view/37202
http://biblioteca-repositorio.clacso.edu.ar/handle/CLACSO/45175