Endocalidad educativa como apropiación social de los hechos pedagógicos: Educational Endocality as Social Appropriation of Pedagogical Facts

The research analyzes the epistemic foundations of endo-quality as a quality of the best educational forms, by allowing the social appropriation of pedagogical facts. Along with this, the teaching vocation stands out as a demonstration of solidarity towards the communities. The use of education as a...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores principales: Landeo-Quispe, Alex-Sandro, Orihuela Rojas, Vladimir, Orihuela Rojas, Fernando Pool
Formato: info:eu-repo/semantics/article
Lenguaje:Español
Publicado: Universidad del Zulia 2021
Materias:
Acceso en línea:http://produccioncientificaluz.org/index.php/filosofia/article/view/37198
http://biblioteca-repositorio.clacso.edu.ar/handle/CLACSO/45172
_version_ 1782338022423920640
author Landeo-Quispe, Alex-Sandro
Orihuela Rojas, Vladimir
Orihuela Rojas, Fernando Pool
author_facet Landeo-Quispe, Alex-Sandro
Orihuela Rojas, Vladimir
Orihuela Rojas, Fernando Pool
author_sort Landeo-Quispe, Alex-Sandro
collection Repositorio
description The research analyzes the epistemic foundations of endo-quality as a quality of the best educational forms, by allowing the social appropriation of pedagogical facts. Along with this, the teaching vocation stands out as a demonstration of solidarity towards the communities. The use of education as a tool that provokes coexistence is the possibility of ethically coordinated societies. These strategies limit the fragmentations caused by behavioral, positivist and utilitarian educational models. In this sense, a case study of university graduates in the city of Huancayo, Peru is carried out. Inquiries coordinate bibliographic examinations along with observations; they consider descriptive and experiential approaches.
format info:eu-repo/semantics/article
id clacso-CLACSO45172
institution CLACSO, Repositorio Digital
language Español
publishDate 2021
publisher Universidad del Zulia
record_format greenstone
spelling clacso-CLACSO451722022-03-17T15:54:28Z Endocalidad educativa como apropiación social de los hechos pedagógicos: Educational Endocality as Social Appropriation of Pedagogical Facts Landeo-Quispe, Alex-Sandro Orihuela Rojas, Vladimir Orihuela Rojas, Fernando Pool Endocalidad Vocación Apropiación de los Hechos Pedagógicos Formación Docente The research analyzes the epistemic foundations of endo-quality as a quality of the best educational forms, by allowing the social appropriation of pedagogical facts. Along with this, the teaching vocation stands out as a demonstration of solidarity towards the communities. The use of education as a tool that provokes coexistence is the possibility of ethically coordinated societies. These strategies limit the fragmentations caused by behavioral, positivist and utilitarian educational models. In this sense, a case study of university graduates in the city of Huancayo, Peru is carried out. Inquiries coordinate bibliographic examinations along with observations; they consider descriptive and experiential approaches. La investigación analiza los basamentos epistémicos de la endocalidad como cualidad de las mejores formas educativas, al permitir la apropiación social de los hechos pedagógicos. Junto a esto, destaca la vocación docente como demostración de solidaridad hacia las comunidades. El uso de la educación como herramienta que provoca convivencia es posibilidad de las sociedades éticamente coordinadas. Estas estrategias limitan las fragmentaciones provocadas por modelos educativos conductistas, positivistas y utilitaristas. En tal sentido, se realiza un estudio de caso de los profesionales egresados de las universidades en la ciudad de Huancayo, Perú. Las indagaciones coordinan exámenes bibliográficos junto a observaciones; consideran los enfoques descriptivos y vivenciales. 2021-11-13 2022-03-17T15:54:28Z 2022-03-17T15:54:28Z info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion http://produccioncientificaluz.org/index.php/filosofia/article/view/37198 10.5281/zenodo.5699514 http://biblioteca-repositorio.clacso.edu.ar/handle/CLACSO/45172 spa http://produccioncientificaluz.org/index.php/filosofia/article/view/37198/40507 http://produccioncientificaluz.org/index.php/filosofia/article/view/37198/40508 application/pdf text/html Universidad del Zulia Revista de Filosofía; Vol. 38 Núm. 99 (2021): Revista de Filosofía; 762 - 778 2477-9598 0798-1171
spellingShingle Endocalidad
Vocación
Apropiación de los Hechos Pedagógicos
Formación Docente
Landeo-Quispe, Alex-Sandro
Orihuela Rojas, Vladimir
Orihuela Rojas, Fernando Pool
Endocalidad educativa como apropiación social de los hechos pedagógicos: Educational Endocality as Social Appropriation of Pedagogical Facts
title Endocalidad educativa como apropiación social de los hechos pedagógicos: Educational Endocality as Social Appropriation of Pedagogical Facts
title_full Endocalidad educativa como apropiación social de los hechos pedagógicos: Educational Endocality as Social Appropriation of Pedagogical Facts
title_fullStr Endocalidad educativa como apropiación social de los hechos pedagógicos: Educational Endocality as Social Appropriation of Pedagogical Facts
title_full_unstemmed Endocalidad educativa como apropiación social de los hechos pedagógicos: Educational Endocality as Social Appropriation of Pedagogical Facts
title_short Endocalidad educativa como apropiación social de los hechos pedagógicos: Educational Endocality as Social Appropriation of Pedagogical Facts
title_sort endocalidad educativa como apropiación social de los hechos pedagógicos: educational endocality as social appropriation of pedagogical facts
topic Endocalidad
Vocación
Apropiación de los Hechos Pedagógicos
Formación Docente
url http://produccioncientificaluz.org/index.php/filosofia/article/view/37198
http://biblioteca-repositorio.clacso.edu.ar/handle/CLACSO/45172