Retroalimentación desde el relato docente en contexto intercultural en situación de pandemia: Feedback from the Teaching Report in an Intercultural Context in a Pandemic Situation

This manuscript analyzes the concept of academic feedback and how this process is carried out in the context of online education and pandemic from an intercultural perspective. It presents an analysis from the perspective of the trainers of trainers where the experience of the teacher and the realit...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores principales: Fuentes-Henríquez, Carolina, Mansilla Sepúlveda, Juan
Formato: info:eu-repo/semantics/article
Lenguaje:Español
Publicado: Universidad del Zulia 2021
Materias:
Acceso en línea:http://produccioncientificaluz.org/index.php/filosofia/article/view/37178
http://biblioteca-repositorio.clacso.edu.ar/handle/CLACSO/45168
_version_ 1782337890668249088
author Fuentes-Henríquez, Carolina
Mansilla Sepúlveda, Juan
author_facet Fuentes-Henríquez, Carolina
Mansilla Sepúlveda, Juan
author_sort Fuentes-Henríquez, Carolina
collection Repositorio
description This manuscript analyzes the concept of academic feedback and how this process is carried out in the context of online education and pandemic from an intercultural perspective. It presents an analysis from the perspective of the trainers of trainers where the experience of the teacher and the reality of the students and the gaps that distance education has evidenced from the formative evaluation and its potential in the educational field are shown. It is concluded that the conception of feedback is still very conservative, with few indications related to classical maieutics. This is a qualitative research of the article type.
format info:eu-repo/semantics/article
id clacso-CLACSO45168
institution CLACSO, Repositorio Digital
language Español
publishDate 2021
publisher Universidad del Zulia
record_format greenstone
spelling clacso-CLACSO451682022-03-17T15:54:28Z Retroalimentación desde el relato docente en contexto intercultural en situación de pandemia: Feedback from the Teaching Report in an Intercultural Context in a Pandemic Situation Fuentes-Henríquez, Carolina Mansilla Sepúlveda, Juan Retroalimentación académica FID Interculturalidad educación en línea pandemia This manuscript analyzes the concept of academic feedback and how this process is carried out in the context of online education and pandemic from an intercultural perspective. It presents an analysis from the perspective of the trainers of trainers where the experience of the teacher and the reality of the students and the gaps that distance education has evidenced from the formative evaluation and its potential in the educational field are shown. It is concluded that the conception of feedback is still very conservative, with few indications related to classical maieutics. This is a qualitative research of the article type. El presente manuscrito analiza el concepto de retroalimentación académica y cómo este proceso se lleva a cabo en contexto de educación en línea y pandemia desde una perspectiva intercultural. Presenta un análisis desde la perspectiva de los formadores de formadores donde se plasma la experiencia del docente y la realidad del estudiantado y las brechas que la educación a distancia a evidenciado desde la evaluación formativa y su potencial en el ámbito educativo. Se concluye que la concepción de retroalimentación sigue siendo muy conservadora, con pocos indicios relacionados con la mayéutica clásica. Se trata de una investigación cualitativa tipo artículo. 2021-11-13 2022-03-17T15:54:28Z 2022-03-17T15:54:28Z info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion http://produccioncientificaluz.org/index.php/filosofia/article/view/37178 10.5281/zenodo.5689846 http://biblioteca-repositorio.clacso.edu.ar/handle/CLACSO/45168 spa http://produccioncientificaluz.org/index.php/filosofia/article/view/37178/40468 http://produccioncientificaluz.org/index.php/filosofia/article/view/37178/40469 application/pdf text/html Universidad del Zulia Revista de Filosofía; Vol. 38 Núm. 99 (2021): Revista de Filosofía; 709 - 723 2477-9598 0798-1171
spellingShingle Retroalimentación académica
FID
Interculturalidad
educación en línea
pandemia
Fuentes-Henríquez, Carolina
Mansilla Sepúlveda, Juan
Retroalimentación desde el relato docente en contexto intercultural en situación de pandemia: Feedback from the Teaching Report in an Intercultural Context in a Pandemic Situation
title Retroalimentación desde el relato docente en contexto intercultural en situación de pandemia: Feedback from the Teaching Report in an Intercultural Context in a Pandemic Situation
title_full Retroalimentación desde el relato docente en contexto intercultural en situación de pandemia: Feedback from the Teaching Report in an Intercultural Context in a Pandemic Situation
title_fullStr Retroalimentación desde el relato docente en contexto intercultural en situación de pandemia: Feedback from the Teaching Report in an Intercultural Context in a Pandemic Situation
title_full_unstemmed Retroalimentación desde el relato docente en contexto intercultural en situación de pandemia: Feedback from the Teaching Report in an Intercultural Context in a Pandemic Situation
title_short Retroalimentación desde el relato docente en contexto intercultural en situación de pandemia: Feedback from the Teaching Report in an Intercultural Context in a Pandemic Situation
title_sort retroalimentación desde el relato docente en contexto intercultural en situación de pandemia: feedback from the teaching report in an intercultural context in a pandemic situation
topic Retroalimentación académica
FID
Interculturalidad
educación en línea
pandemia
url http://produccioncientificaluz.org/index.php/filosofia/article/view/37178
http://biblioteca-repositorio.clacso.edu.ar/handle/CLACSO/45168