THE POTENTIAL HEURISTIC OF THEORY OF CIVILIZATION BY NORBERT ELIAS TO STUDYING YOUTH VIOLENCE
This article aims to analyze the heuristic potential of the theory of civilizing processes proposed by Elias, to study the phenomenon of youth violence from a relational and process perspective. After specificating certain terms on which the criticisms are based on, we will present three reading key...
Autor principal: | di Napoli, Pablo Nahuel |
---|---|
Formato: | info:eu-repo/semantics/article |
Lenguaje: | Español |
Publicado: |
Centro de Investigaciones y Estudios sobre Cultura y Sociedad
2017
|
Materias: | |
Acceso en línea: | https://revistas.unc.edu.ar/index.php/astrolabio/article/view/14535 http://biblioteca-repositorio.clacso.edu.ar/handle/CLACSO/35573 |
Ejemplares similares
-
Pandillas en el Atlántico latino: identidad, transnacionalismo y generaciones
por: Queirolo Palmas, Luca
Publicado: (2009) -
Fortalecimiento de la inteligencia emocional en niños y niñas del grado tercero de una institución educativa de carácter privado del municipio de Floridablanca a través de una estrategia didáctica apoyada en las TIC
por: Contreras Torres, Martha Lucia
Publicado: (2021) -
Sentiarte: Estrategia pedagógica de educación emocional por medio del arte en el desarrollo de competencias emocionales en niños y niñas del Hospital Internacional de Colombia (HIC)
por: Rodríguez Orduz, Hawer Yamid, et al.
Publicado: (2021) -
Towards a critical theory of democracy, between communication sciences and political philosophy: opinion, reason and emotions
por: Corcuff, Philippe
Publicado: (2018) -
Emotional inteligence of university professors: a comparative study between brazilian public and private sector education
por: Dornelles, Marcos, et al.
Publicado: (2020)