CINEMATIC SABOTAGES: HITCHCOCK, TARANTINO, AND ALMODÓVAR
This essay considers the theme of sabotage in Hitchcock, especially in his British film Sabotage, in terms of Manuel Asensi’s syllogistic theory. It also analyzes similar subversive themes in two contemporary movies, Quentin Tarantino’s Inglourious Basterds and Pedro Almodóvar’s Volver. The literal...
Autor principal: | Stallings, Gregory Charles |
---|---|
Formato: | info:eu-repo/semantics/article |
Lenguaje: | Español |
Publicado: |
Centro de Investigaciones y Estudios sobre Cultura y Sociedad
2015
|
Materias: | |
Acceso en línea: | https://revistas.unc.edu.ar/index.php/astrolabio/article/view/12476 http://biblioteca-repositorio.clacso.edu.ar/handle/CLACSO/35552 |
Ejemplares similares
-
CRITICISM AS SABOTAGE AND THE STRATEGIES OF DECONSTRUCTION
por: Arranz Muñoz, Juan
Publicado: (2016) -
Evaluación mediante opciones reales de proyectos de inversión en el sector de distribución de combustibles
por: Pareja Vasseur, Julián, et al.
Publicado: (2016) -
Métodos numéricos para cálculo de la prima de opciones asiáticas
por: Gavira Durón, Nora, et al.
Publicado: (2017) -
Estocástica: finanzas y riesgo. Volumen 6, número 2 (julio-diciembre, 2016)-
por: Henaine Abed, María G., presidenta, et al.
Publicado: (2016) -
Presentación [Gestión y estrategia. Año 25, número 50 (julio-diciembre de 2016)-]
por: Espinosa Infante, Elvia, et al.
Publicado: (2017)