CRITICAL AUTOETHNOGRAPHY AND THE VULNERABLE SELF AS RESEARCHER
This paper presents critical autoethnography as an innovative approach to conducting research in marginalized, vulnerable communities. Combining autoethnography, ethnography, and critical pedagogy, the researcher becomes a participant in the study, turning inward to examine the Self and the complexi...
Autor principal: | Tilley-Lubbs, Gresilda A. |
---|---|
Formato: | info:eu-repo/semantics/article |
Lenguaje: | Español |
Publicado: |
Centro de Investigaciones y Estudios sobre Cultura y Sociedad
2015
|
Materias: | |
Acceso en línea: | https://revistas.unc.edu.ar/index.php/astrolabio/article/view/11627 http://biblioteca-repositorio.clacso.edu.ar/handle/CLACSO/35532 |
Ejemplares similares
-
THE LOOK TOWARDS THE OTHER IN A PLURAL WORLD, AT THE TIME OF IMMIGRANT AND THE DISPLACED
por: Gil Claros, Mario Germán
Publicado: (2020) -
The ethnographic research process: ethical considerations
por: Restrepo, Eduardo
Publicado: (2016) -
Estrategias para la reinserción social de jóvenes en conflicto con la ley
por: García Ocanto, Silvia
Publicado: (2010) -
Critical Pedagogy in the light of Frankfurt's critical theory
por: Ramalho, Ayza Rafaela Damasceno, et al.
Publicado: (2022) -
Comercio justo, neoliberalismo y desarrollo rural: una evaluación histórica
por: Fridell, Gavin
Publicado: (2006)