Trazando caminos. Extensión y políticas de inclusión educativa en escuelas secundarias
The purpose of this work is to socialize the experience developed in a project of University Volunteers (hereinafter VU) which was directed at stimulating the continuity of studies at the higher / university level (specifically during 2013-2015) begining the production and interpretation of differe...
Autores principales: | , , , , , |
---|---|
Formato: | info:eu-repo/semantics/article |
Lenguaje: | Español |
Publicado: |
Facultad de Periodismo y Comunicación Social
2016
|
Materias: | |
Acceso en línea: | https://perio.unlp.edu.ar/ojs/index.php/apuntes/article/view/3526 http://biblioteca-repositorio.clacso.edu.ar/handle/CLACSO/34159 |
_version_ | 1782338124479725568 |
---|---|
author | González, Rocío Alejandra Maneglia, Rodrigo Eduardo Carballo, Edgardo Esteban Salvatierra, Lucas Emanuel García Díaz, María Inés Beiza Baez, Barbara Crhystal |
author_facet | González, Rocío Alejandra Maneglia, Rodrigo Eduardo Carballo, Edgardo Esteban Salvatierra, Lucas Emanuel García Díaz, María Inés Beiza Baez, Barbara Crhystal |
author_sort | González, Rocío Alejandra |
collection | Repositorio |
description | The purpose of this work is to socialize the experience developed in a project of University Volunteers (hereinafter VU) which was directed at stimulating the continuity of studies at the higher / university level (specifically during 2013-2015) begining the production and interpretation of different social discourses that promote discursive practices, especially related to academic discourse. |
format | info:eu-repo/semantics/article |
id | clacso-CLACSO34159 |
institution | CLACSO, Repositorio Digital |
language | Español |
publishDate | 2016 |
publisher | Facultad de Periodismo y Comunicación Social |
record_format | greenstone |
spelling | clacso-CLACSO341592022-03-16T20:22:43Z Trazando caminos. Extensión y políticas de inclusión educativa en escuelas secundarias Charting roads. Extension and education inclusion policies in secondary schools González, Rocío Alejandra Maneglia, Rodrigo Eduardo Carballo, Edgardo Esteban Salvatierra, Lucas Emanuel García Díaz, María Inés Beiza Baez, Barbara Crhystal estudios superiores escuelas secundarias discursos sociales higher education secondary schools social discourses The purpose of this work is to socialize the experience developed in a project of University Volunteers (hereinafter VU) which was directed at stimulating the continuity of studies at the higher / university level (specifically during 2013-2015) begining the production and interpretation of different social discourses that promote discursive practices, especially related to academic discourse. El propósito de este trabajo es socializar la experiencia desarrollada en un proyecto de Voluntariado Universitario (en adelante VU) que estuvo orientado a estimular la continuidad de los estudios en el nivel superior/universitario de estudiantes de escuelas secundarias (específicamente durante 2013-2015), a partir de favorecer la producción e interpretación de diferentes discursos sociales que potencien prácticas discursivas, especialmente vinculadas con el discurso académico. 2016-10-05 2022-03-16T20:22:43Z 2022-03-16T20:22:43Z info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion https://perio.unlp.edu.ar/ojs/index.php/apuntes/article/view/3526 http://biblioteca-repositorio.clacso.edu.ar/handle/CLACSO/34159 spa https://perio.unlp.edu.ar/ojs/index.php/apuntes/article/view/3526/2919 https://perio.unlp.edu.ar/ojs/index.php/apuntes/article/view/3526/2926 Derechos de autor 2016 Apuntes de comunicación, educación y discurso application/pdf application/epub+zip Facultad de Periodismo y Comunicación Social Apuntes de comunicación, educación y discurso; Núm. 1 (2016); 108 - 123 2525-2046 |
spellingShingle | estudios superiores escuelas secundarias discursos sociales higher education secondary schools social discourses González, Rocío Alejandra Maneglia, Rodrigo Eduardo Carballo, Edgardo Esteban Salvatierra, Lucas Emanuel García Díaz, María Inés Beiza Baez, Barbara Crhystal Trazando caminos. Extensión y políticas de inclusión educativa en escuelas secundarias |
title | Trazando caminos. Extensión y políticas de inclusión educativa en escuelas secundarias |
title_full | Trazando caminos. Extensión y políticas de inclusión educativa en escuelas secundarias |
title_fullStr | Trazando caminos. Extensión y políticas de inclusión educativa en escuelas secundarias |
title_full_unstemmed | Trazando caminos. Extensión y políticas de inclusión educativa en escuelas secundarias |
title_short | Trazando caminos. Extensión y políticas de inclusión educativa en escuelas secundarias |
title_sort | trazando caminos. extensión y políticas de inclusión educativa en escuelas secundarias |
topic | estudios superiores escuelas secundarias discursos sociales higher education secondary schools social discourses |
url | https://perio.unlp.edu.ar/ojs/index.php/apuntes/article/view/3526 http://biblioteca-repositorio.clacso.edu.ar/handle/CLACSO/34159 |