“There aren´t fags here!” Experience of reading and writing at a Center of Confinement in the city of La Plata
The present work analyzes a teaching-learning situation in a literature class in a course that brings together fifth and sixth year students of the Secondary School No. 40 that articulates within the Almafuerte Confinement Center in the city of La Plata, which houses young men in conflict with crimi...
Autor principal: | Morini, Luciana Daniela |
---|---|
Formato: | info:eu-repo/semantics/article |
Lenguaje: | Español |
Publicado: |
Centro Interdisciplinario de Investigaciones en Género. IdIHCS (CONICET - UNLP). Facultad de Humanidades y Ciencias de la Educación, Universidad Nacional de La Plata
2021
|
Materias: | |
Acceso en línea: | https://www.descentrada.fahce.unlp.edu.ar/article/view/dese151 http://biblioteca-repositorio.clacso.edu.ar/handle/CLACSO/34022 |
Ejemplares similares
-
Measurement of emotional intelligence in students of two public educational institutions in two different social contexts
por: Torres Azcárate, Adriana Sofía, et al.
Publicado: (2020) -
Experiencias significativas con estudiantes de educación universitaria para la producción de textos académicos: Significant Experiences with University Education Students for the Production of Academic Texts
por: Almidón Ortiz, Carlos Alcides, et al.
Publicado: (2021) -
La saga de los confines de Liliana Bodoc
: un diálogo autor-lectura-cultura
por: Sagrillo, María Susana
Publicado: (2018) -
Desafíos y tensiones de la educación en contexto de encierro
: la experiencia del Programa de Educación Universitaria en Contexto de Encierro de la UNCuyo
por: Salomón, Noelia, et al.
Publicado: (2017) -
¿Educación para Liberar o Educación para Reinsertar? Una reflexión sobre el derecho a la educación en los contextos de encierro. El caso del Penal de Villa Floresta
por: De Caso, Silvana, et al.
Publicado: (2015)