Modification of maladaptive memories during sleep and wakefulness: an interdisciplinary perspective
Consolidated memories can return to a labile state after a reminder presentation (cue associated to the initial learning) followed by a re-stabilization process known as reconsolidation. Furthermore, sleep has an active role in the formation and modification of memories, as well as in decreasing the...
Autores principales: | Bonilla, Matías, Jorge, Camila Isabel, Moyano, Malen Daiana, Forcato, Cecilia |
---|---|
Formato: | info:eu-repo/semantics/article |
Lenguaje: | Español |
Publicado: |
Facultad de Psicología (Universidad Nacional de La Plata, Argentina)
2020
|
Materias: | |
Acceso en línea: | https://revistas.unlp.edu.ar/revpsi/article/view/10072 http://biblioteca-repositorio.clacso.edu.ar/handle/CLACSO/31951 |
Ejemplares similares
-
Sleep and its interferent in learning
por: Nogaro, Arnaldo, et al.
Publicado: (2018) -
Existencia y dialéctica
por: Virasoro, Miguel Ángel
Publicado: (1949) -
Vicisitudes del rol social en el marco de la sociedad contemporánea
por: Eduardo Acuña, et al.
Publicado: (2006) -
La dimensión emotiva en la construcción discursiva de la figura de los desaparecidos en Argentina
por: Battaglino, Vanesa Lorena
Publicado: (2021) -
Autoconcepto, ansiedad y comprensión lectora en estudiantes de educación secundaria
por: Collantes, Héctor Alvarado, et al.
Publicado: (2016)