Amphóteron mántin te agathòn kaì dorì máchestai: poetic reworkings and (re)performance in O. 6. 12-18 and CEG 519
The aim of the present essay is to study the ways in which the phrase ἀμφότερον μάντιν τε ἀγαθὸν καὶ δορὶ μάχεσθαι (“good both as a seer and as a fighter with the spear”), apparently first attested in the cyclic Thebaid, is adapted and reworked in two poetic productions. The first is Pindar’s Olympi...
Autor principal: | Stripeikis , Caterina Anush |
---|---|
Formato: | info:eu-repo/semantics/article |
Lenguaje: | Español |
Publicado: |
Universidad Nacional de La Plata. Facultad de Humanidades y Ciencias de la Educación. Centro de Estudios Helénicos
2021
|
Materias: | |
Acceso en línea: | https://www.synthesis.fahce.unlp.edu.ar/article/view/syne103 http://biblioteca-repositorio.clacso.edu.ar/handle/CLACSO/28065 |
Ejemplares similares
-
Análise das apresentações da performance através do público
por: Abdalla, Jonath Boeta, et al.
Publicado: (2019) -
El carnaval en los Andes: una aproximación a la fertilidad de sus sentidos
por: Pérez, Andrea Chamorro
Publicado: (2020) -
Eficacia ritual de la enunciación mediática: Performatividad y performance de género
por: Morales, Paula Alicia
Publicado: (2015) -
Afrodescendant population in Guerrero: representation and appropriation of racial stereotypes
por: Alcocer Perulero, Marisol
Publicado: (2019) -
Authorship and performance
por: Azevedo, Luciene
Publicado: (2007)