El crí­tico como escritor. Ángel Rama y sus compañeros de la diáspora

From metaphors such as "lettered city", "lettered" and "masked ball", through which Ángel Rama develops relevant notions in his posthumous books The lettered city and The democratic masks of modernism, the work retrieves the image of the critic and the autobiographical...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor principal: Bernabé, Mónica
Formato: info:eu-repo/semantics/article
Lenguaje:Español
Publicado: Centro de Estudios de Teoría y Crítica Literaria, IdIHCS - CONICET. Facultad de Humanidades y Ciencias de la Educación. UNLP 2006
Acceso en línea:https://www.orbistertius.unlp.edu.ar/article/view/OTv11n12a04
http://biblioteca-repositorio.clacso.edu.ar/handle/CLACSO/27127
_version_ 1782338649610780672
author Bernabé, Mónica
author_facet Bernabé, Mónica
author_sort Bernabé, Mónica
collection Repositorio
description From metaphors such as "lettered city", "lettered" and "masked ball", through which Ángel Rama develops relevant notions in his posthumous books The lettered city and The democratic masks of modernism, the work retrieves the image of the critic and the autobiographical profile of his essays. Links between these notions and the writing of Diary will make it possible to appreciate the subjective plot projected onto the critical works.
format info:eu-repo/semantics/article
id clacso-CLACSO27127
institution CLACSO, Repositorio Digital
language Español
publishDate 2006
publisher Centro de Estudios de Teoría y Crítica Literaria, IdIHCS - CONICET. Facultad de Humanidades y Ciencias de la Educación. UNLP
record_format greenstone
spelling clacso-CLACSO271272022-03-16T18:03:24Z El crí­tico como escritor. Ángel Rama y sus compañeros de la diáspora Bernabé, Mónica From metaphors such as "lettered city", "lettered" and "masked ball", through which Ángel Rama develops relevant notions in his posthumous books The lettered city and The democratic masks of modernism, the work retrieves the image of the critic and the autobiographical profile of his essays. Links between these notions and the writing of Diary will make it possible to appreciate the subjective plot projected onto the critical works. Partiendo de metáforas como "ciudad letrada", "letrado" y "baile de máscaras", a través de la cuales Ángel Rama desarrolla nociones fundamentales en sus libros póstumos La ciudad letrada y Las máscaras democráticas del modernismo, el trabajo recupera la figura del crí­tico y el costado autobiográfico de sus ensayos. Vinculando estas nociones con la escritura del Diario será posible apreciar la trama subjetiva que se proyecta sobre los trabajos crí­ticos. 2006-09-15 2022-03-16T18:03:24Z 2022-03-16T18:03:24Z info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion https://www.orbistertius.unlp.edu.ar/article/view/OTv11n12a04 http://biblioteca-repositorio.clacso.edu.ar/handle/CLACSO/27127 spa https://www.orbistertius.unlp.edu.ar/article/view/OTv11n12a04/pdf_75 application/pdf Centro de Estudios de Teoría y Crítica Literaria, IdIHCS - CONICET. Facultad de Humanidades y Ciencias de la Educación. UNLP Orbis Tertius; Vol. 11 No. 12 (2006) Orbis Tertius; Vol. 11 Núm. 12 (2006) Orbis Tertius; Vol. 11 N.º 12 (2006) 1851-7811
spellingShingle Bernabé, Mónica
El crí­tico como escritor. Ángel Rama y sus compañeros de la diáspora
title El crí­tico como escritor. Ángel Rama y sus compañeros de la diáspora
title_full El crí­tico como escritor. Ángel Rama y sus compañeros de la diáspora
title_fullStr El crí­tico como escritor. Ángel Rama y sus compañeros de la diáspora
title_full_unstemmed El crí­tico como escritor. Ángel Rama y sus compañeros de la diáspora
title_short El crí­tico como escritor. Ángel Rama y sus compañeros de la diáspora
title_sort el crí­tico como escritor. ángel rama y sus compañeros de la diáspora
url https://www.orbistertius.unlp.edu.ar/article/view/OTv11n12a04
http://biblioteca-repositorio.clacso.edu.ar/handle/CLACSO/27127